כל מה שרציתם לדעת על תזונת תינוק בשנתו הראשונה

    עפר גדנקן No Comments on כל מה שרציתם לדעת על תזונת תינוק בשנתו הראשונה

    מטרנה מציגה: תזונת התינוק ממלאת תפקיד חשוב בגדילה ובהתפתחות שלו בשנה הראשונה לחייו, ויתרה מכך יש לה גם השלכות ארוכות טווח על בריאותו כאדם בוגר. אז מה הם המרכיבים שהכי חשוב לשלב בתפריט של התינוק שלכם?

    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תשעת חודשי הציפייה הארוכים מאחוריכם, וגם הלידה המרגשת עצמה עברה בשלום. התינוק המתוק שלכם כבר בבית, ובמהלך היום אתם מוצאים את עצמכם עוטפים אותו באהבה, מחבקים ומנשקים אותו, ובצורה הכי אינסטינקטיבית מעניקים לו את אחד הדברים החשובים ביותר שהוא צריך לקבל – מגע. על פי מחקרים, למגע הזה של חום ואהבה יש חשיבות עליונה בהתפתחות התינוק.

    לא פחות חשובה היא תזונת התינוק בשנת החיים הראשונה הייחודית בקצב גדילה והתפתחות מהירים במיוחד. היום כבר יודעים כי לתזונה השפעה מכרעת על התינוק אך גם על בריאותו כאדם בוגר. אין ספק שהזנה טבעית ובלעדית היא המומלצת ביותר בששת החודשים הראשונים ולאחריהם, בשילוב עם מזונות נוספים. במידה והיא לא מתאפשרת יש להזינו בתחליף חלב- תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל).

    רכיבים חשובים בתזונת התינוק:

    ויטמין D  חיוני לספיגת סידן ובניית עצמות, ותינוקות נמצאים בסיכון לפתח מחסור בוויטמין זה – הן בגלל ההמלצה להיזהר בחשיפתם לשמש, והן בגלל שהם לא מקבלים כמות מספקת שלו במזון. לכן, ממליצים במשרד הבריאות על תוסף יומי של 400 יחידות בין-לאומיות של ויטמין D3 לכל התינוקות מרגע הלידה ועד גיל שנה, בין אם הם יונקים או ניזונים מתחליף חלב- תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל).

    ברזל – מינרל חשוב להתפתחות התינוק, אשר מחסור בו עלול להוביל לאנמיה, שהינו מחסור די שכיח בקרב תינוקות ופעוטות בישראל. מאגרי הברזל שעמם נולד התינוק מתחילים להידלדל החל מגיל 4 חודשים, ולכן במשרד הבריאות ממליצים על תוסף ברזל יומי בטיפות מגיל זה ועד גיל שנה וחצי. ההמלצה היא להתחיל עם מינון של 7.5 מ"ג עד גיל חצי שנה, ולאחר מכן לעלות ל-15 מ"ג.

    עם המעבר למזונות מוצקים, חשוב להקפיד על תפריט  עשיר בברזל שיכלול בשר בקר והודו אדום, קטניות ודייסות לתינוקות המועשרות בברזל. דייסות מטרנה מועשרות בברזל ומגיעות במגוון טעמים שתינוקות אוהבים. מנת דייסה להאכלה בכפית מספקת עד כ40% מכמות הברזל היומית המומלצת לתינוקות בני חצי שנה עד שנה.

    פרוביוטיקה – העובדה שיש בגופנו חיידקים ידידותיים התורמים לאיזון מערכת העיכול ידועה כבר שנים רבות, אבל לאחרונה יותר ויותר מחקרים מגלים כי לפרוביוטיקה יש חשיבות מיוחדת בתחילת החיים. על פי אותם מחקרים, התבססות אוכלוסיית חיידקים ידידותיים אצל התינוק – חשובה להבשלת מערכת העיכול, לחיזוק המערכת החיסונית, להקלה על כאבי בטן, גזים וקוליק, להפחתת אלרגיות ואפילו למניעת השמנה, התבססות זה מתאפשרת תודות לנוכחותם בהזנה הטבעית. במקרה שהתינוק ניזון מתמ"ל כדאי לבחור עבורו כזה המועשרת בפרוביוטיקה.

    לכל שאלה בנושא אפשר לפנות למרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה בטלפון 1800-32-33-33.



    0 תגובות